Strict Standards: Non-static method mosCache::getCache() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/includes/frontend.php on line 91

Strict Standards: Non-static method modules_html::module2() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/includes/frontend.php on line 135
Főmenü

Jelszó

Emlékezzen rám
Elfelejtette a jelszavát?
Nincs felhasználói neve? Hozzon létre egyet
2017. November 25.
Kezdőlap arrow Fórumok / Blogok

Strict Standards: Non-static method sb_auth::validate_user() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_simpleboard/view.php on line 81
Fórumok és Blogok

Strict Standards: Non-static method smile::sbHtmlSafe() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_simpleboard/view.php on line 566

Strict Standards: Non-static method smile::smileReplace() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_simpleboard/view.php on line 572

Strict Standards: Non-static method smile::getEmoticons() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_simpleboard/smile.class.php on line 32

Strict Standards: Non-static method smile::sbStripHtmlTags() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_simpleboard/smile.class.php on line 38

Strict Standards: Non-static method smile::sbHtmlSafe() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_simpleboard/smile.class.php on line 46

Strict Standards: Non-static method smile::bbencode_second_pass() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_simpleboard/smile.class.php on line 107

Strict Standards: Non-static method smile::urlMaker() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_simpleboard/smile.class.php on line 110

Strict Standards: Non-static method smile::htmlwrap() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_simpleboard/view.php on line 585

Strict Standards: Non-static method smile::smileReplace() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_simpleboard/view.php on line 605

Strict Standards: Non-static method smile::htmlwrap() should not be called statically in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_simpleboard/view.php on line 611
- 2014-06-12 10:40 Székesfehérvár - Baja kenuval

Május 20. - kedd

9:30
Indulás a Hármashídtól (Lidl körforgalom)

Jól terveztük meg a cuccokat, mert kényelmesen elfértünk a hajóban.
Szűk ösvényen eveztünk le a Palotavárosi tavakhoz, ahol rögtön majdnem be is borultunk egy kidőlt fát kerülgetve. Akkor még nem sejtettük, hogy nagy gyakorlatra teszünk majd szert az akadályok leküzdésében.

Az első 15 km probléma mentesen lement. Szabadbattyán alatt Kikötöttünk ebédelni, de a tűző nap gyorsan visszazavart bennünket a vízre.

Egyre több fa nőtt a parton így már-már árnyékban csónakáztunk. Egyszercsak kisebb-nagyobb zátonyok zárták el az útat. Egyet a vasmacskával nyitottunk meg, máshol az ágakat húztuk szét, mígnem Soponya környékén kikötöttünk pihenni. Hamarosan megjelen egy helyi motoros aki leadta a drótot, hogy lefelé járhatalan a Nádor, vigyük át autóval a hajót a Kálozi hídig!

Ígyhát szégyenszemre Katit kellett megkérni, hogy jöjjön értünk. Sikeresen lezajlott az átemelés, utána problémamentes szakaszon gyorsan haladtunk lefelé. Erősen lemenőben volt a nap mikor kikötöttünk a Nagyhörcsöki hídon. Fát szedtünk, majd kolbászt sütötttünk a bogrács aljában.

Május 21. - szerda
Másnap a nagyon párás reggelben jó két óráig tartott még felszáradt a sátor és tábort tudtunk bontani. Gyönyörű, halban gazdag szakaszon haladtunk lefelé Rétimajor felé.

11-kor kötöttünk ki a zsilip előtt, amely szerencsére felhúzott állapotban volt így megúsztuk az átemelést. Fogtuk az értékes cuccokat és bementünk az Aranyponty Zrt-hez. Napijegyeket vettem a Nádorra, vizet vételeztünk és kocsmáztunk egyet. A könnyű sétától megpihent hátsónk most nem tiltakozott annyira az evezéstől.

Elindultunk lefelé. Már fel sem vettük a kisebb nagyobb akadályokat, míg egyszer akkora fa volt bedőlve előttünk, hogy a hullámtéren kellett kerülnünk gallyakon és a csalánban húzva a csónakot. Alig csorogtunk még 200 métert amikor újabb athághatatlan akadályba ütköztünk. Gyalog felderítve a lentebbi szakasz arra az elhatározásra jutottunk, hogy a csatorna melletí úton kell levontani a csónakot amíg járható szakaszra nem lelünk. Pihenésképp falatoztunk egy kicsit, mikor kisteherautó zajára lettünk figyelmesek. Multicar-ral fuvaroztak a tó komplexum dolgozói.

Ők bátorítottak bennünket délelőt, hogy nyugodtan elindulhatunk lefelé. Kértem, hogy kárpótlásul hadd rakjuk fel a kenut a platóra. Így döcögtünk lefelé egy-két kilométert a Rétimajor főépületével egymagasságig. Vízre tettük a kenut és innentől kezdve problémamentes szakaszon hajóztunk Vajtáig.

Megint a közúti híd közelében vertünk tanyát és most előkerültek a horgászbotok is. Előbb keszegeztem, majd korforgóval villantóztam, mert sötétedéskor több rablást hallottam a parti növényzet mellől. Néhány bodorka és küsz volt a zsákmány. Gondoltam, hogy a küsszel rablóhalazok egy kicsit, de annyira fáradt voltam, hogy nem volt kedvem szerelni.

Május 22. - csütörtök
Reggel megismétlődött a tegnapi koreográfia. Pali még aludt, mikor a külső sátrat felvittem a gát tetejére, hogy érje a nap és hogy minél hamarabb leszáradjon. Bekaptunk valamit, összepakoltunk és folytattuk útunkat Nagydorog felé. Vadregényes vízeken eveztünk. Egy csomó emelőkeretet láttunk a parton, úgy tűnt sokan vallatják ezeket vizeket. Úgy észleltük, hogy lakott terület környékén járunk, hogy több horgásszal is találkoztunk. Néhány gulya és nyáj legelészett a parton. Tanyákat, hídakat hagytunk magunk mögött. Tolna megyébe érkezve a nap is delelőre hágott így árnyékot kerestünk és grillkolbászokat sütöttünk nyárson.

A mennyei ebéd után Pali szundított egy kicsit, majd megint hajóba szálltunk és lecsorogtunk Kajdacsig. Leparkoltunk a híd alatt és begyalogoltunk a faluba.

A boltban elismerően szóltak túránkról a helyiek, barátságosan elirányítottak a kocsmába ahol megittunk néhány frissítőt, majd visszatérva a csónakhoz megtettük aznapi utolsó szakaszunkat. Medina hídja előtt vertünk sátrat, de mielőtt ideértünk volna találkoztunk egy juhásszal aki a nap viccét szolgáltatta. Ráköszöntünk, fogadta. Sokat sejtetően azt kérdezte: - Messze mennek?
- Bajára.
- Azt nem hiszem!
Ezzel az öreg tudtunkra adta, hogy csúnya rész következik. Mi a kik már sokat tapasztaltunk rá sem hederítettünk. Tényleg volt egy-két bedőlt fa, de hát láttunk már ilyet.
Mint minden nap végén, most is lemértem a térképen, hogy mennyit eveztünk. Avval a tudattal tértünk nyugovóra, hogy pont a terv szerint haladunk.

Május 23. - péntek
Elfelejtettem elmesélni, hogy tegnap a gátőr is megkeresett minket és óva intett, hogy a Nádoron menjünk tovább, mert a híd alatti szakaszon több zátony is akad ahol valószínű csak átemeléssel lehet keresztüljutni. Előzékenyen felhívta a Sióagárdi szakasz gazdáját is, hogy arra mi a helyzet, de hát ott sem volt jobb. Reggel átsétáltam a Sióhoz kikémlelni a vizet és hogy felmérjem a távolságot. 800m-en kell átcuccolni. Úgy számoltam, hogy 3 fordulóval megoldható és az kb 2 óra veszteség. Visszamentem a sátorhoz ahol Pali még mindig húzta a lóbőrt. Megint lebontottam róla a külső sátrat és kiterítettem száradni. Útban visszafelé közmunkásokkal találkoztam. Megegyeztem velük, hogy valami aprópénz fejében segítenek átcuccolni. Megkezdtük a táborbontást, okosan elpakoltunk és a kialkudott segítséggel egyetlen fordulóra redukálódott az átemelés. 10-kor már a jól folyó, magas vízállású Sión ereszkedtünk lefelé.

Délben Sióagárd alatt kötöttünk ki ebédelni. Előbb szalonnát sütöttünk, majd szerencsés horgászatot követően halat is nyársoltunk. Majdnem 3 óra volt mikor továbbindultunk, de még akkor is erősen tűzött a nap. Palánk magasságában a Szakszárdi vízisport egyesületnél jólesett a hidegvizes csap alatt megmosakodni, vizet is vettünk, mert innentől Baja a következő lakott település. Eveztünk, húztuk a lapátot ahogy bírtuk. Elhagyva az M6-os autópályát, pár száz méter után megérkeztünk a Gemenci őserdőbe. Az üdítő csend, a lassú nyugodt folyó idilli környezetet teremtett. Nagy fák alatt bújkáltunk árnyékot keresve. A térképen kanyarról kanyarra követtem, merre járunk és kétségek gyötörtek, hogy képesek leszünk-e kijutni a Dunához. Már B tervet szövögettem, hogy leparkolunk a Keselyűsi holtágnál, de mégiscsak leértünk valahogy a Sió árvízkapuig. Szomorú sors várt ránk, mert a zsilip nem működik, továbbmenni csak átemeléssel lehet. 300 m cipekedés... Előbb kiskocsival áthúztam a nagyobb csomagokat, majd a hajó következett. Itt is jó szolgálatot tett a kiskocsi. Ráfektettük a kenut, megemeltem a hátulját és így toltam előre a kerekeken - már ameddig lehetett. Felcipeltük a gátra, majd a tulsó oldalon füvön szánkáztatás következett. Fél nyolckor indultunk tovább. Annyira jól ment a hajó, hogy röpke fél óra alatt a toroknál voltunk. Kémleltük a partot, de nem láttunk semmi táborhelynek valót. Mindenütt fokok voltak, mélyföldek, amelyek alacsonyabbak a Sió és Duna szintjétől. Már a lámpákat kerestük, hogy elindulunk a Nagydunán lefelé, avval a meggondolással, hogy majdcsak találunk kikötésre alkalmas helyet. Közben kicsit közelebb sodródtunk a parthoz ahonnan egy másfél méteres homokpad bontakozott ki a szürkületből. Heuréka! Kikötöttünk és egy ösvény mellett vertünk tábort.

Május 24. - Szombat
7 körül keltünk és egy sovány reggeli után gyorsan összepakoltunk. Most lehetett, mert abszolút nem párosodott be a külső sátor. 8-kor már a Dunán száguldoztunk. Félúton Bajára megálltunk a Veránka szigeten. Gyönyörű nyaraló található itt pazar környezetben. Csapzott ábrázatunk ellenére szívesen fogadtak bennünket, igaz csak a teraszt ajánlották leülésre, mert a szálló vendékek éppen reggeliztek az étteremben.

Finom pálinka és még finomabb sör elfogyasztása után vidáman eveztünk ki a gemenci holtág öbléből a Nagydunára. Nem sokkal 11 után kötöttünk ki a Sugovica strandján hogy megmártózzunk. Elképesztően jól esett a hűs víz a megégett bőrkémnek. Vagy 10 percet úszkáltam fel-alá. Felöltöztünk rendbe tettük magunkat és mentünk halászcsárdát keresni.

Végül a Petőfi szigeten kötöttünk ki a Véndió étteremnél. Jó választásnak bizonyult - remek halászlevet ettem, Pali pedig harcsapörköltet, amit egy üveg jó fajta fehérborral öblítettünk le.

Íme a túra számokban:

0 km Lidl körforgalom
15,16 km ebéd szabadbattyán alatt
27,15 km autós segítség Katitól (Soponya)
38,34 km esti tábor (Nagyhörcsökpuszta)
45,83 km Rétimajor pihenő
62,32 km esti tábor (Vajta)
79,55 km kajdacsi kocsmázás
91,28 km esti tábor (Medina)
106,57 km Sióagárd déli pihenő
127,29 km Sió zsilip
129,77 km esti tábor a torkolatban
139,60 km Veranka szigeti pihenő
150,37 km Baja főtér

Szerkesztette: dubicg, Id?pont: 2014-06-12 12:05
DGy
  | | Ön mint vendég nem küldhet be hozzászólást.

Témakörök Szerző Dátum
    thread link
dubicg 2014-06-12 10:40
: Kezdőlap :: Hírek, események :: Bemutatkozás :: Fórumok / Blogok :: Mindenféle :: Tudástár :: Linkek :: Kapcsolatfelvétel :: Keresés :: Zónák :

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /var/www/infokt/data/www/infokt.hu/csaladilap/components/com_banners/banners.php on line 75